ام اس بی نیوز


۱۵
مهر
۱۴۰۰

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از خود می‌پرسند، این است که برای شروع این مسیر، چه گیتار هایی بهتر هستند و با استفاده از چه گیتار هایی می‌توانیم به سطح مورد نظر خود دست پیدا کنیم؟ در ادامه نکاتی را برای شما توضیح می‌دهیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین گیتار را برای شروع تهیه کنید.

همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم، یکی از نکاتی که باید از همان ابتدا درباره آن فکر کرده باشید، سبکی است که می‌خواهید در آن فعالیت کنید. این موضوع کمک می‌کند تا گیتار مورد نظر خود را سریع تر پیدا کنید. همچنین، هیچکس دلش نمی‌خواهد در سبکی فعالیت کند که هیچ علاقه‌ای به آن ندارد! موسیقی رابطه مستقیمی با علاقه شما دارد و شما بهتر است سازی را تهیه کنید که با استفاده از آن بتوانید در سبک مورد علاقه خود به نوازندگی بپردازید.

اما با تمامی این تفاسیر، گیتار ها را به دو گروه آکوستیک و الکتریک تقسیم بندی می‌کنیم تا به این ترتیب بتوانیم نکاتی را درباره خرید هر کدام از آن‌ها ارائه دهیم.

خرید گیتار الکتریک برای مبتدی ها

در میان تمامی ساز های دنیا، گیتار الکتریک یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ساز هایی است که از آن در موسیقی مدرن استفاده می‌شود. گیتار های الکتریک، این امکان را برای نوازندگان فراهم می‌کند تا بتواند گیتار مورد نظر خود را به یک امپلی فایر متصل کنند و سپس با استفاده از افکت‌های مختلف، در انواع سبک‌ها اعم از راک، متال، بلوز، جز، پاپ و R&B فعالیت کنند.

مزیت های خرید گیتار الکتریک

  • نوازندگی با آن‌ها در مقایسه با گیتار های آکوستیک، آسان‌تر است.
  • می‌توانید آن‌ها را در انواع سایزها خریداری کنید که نکته مثبت جهت خرید ساز برای کودکان می‌باشد.
  • صدای آن بسیار انعطاف پذیر است و می‌توانید با استفاده از آن در بیشتر سبک‌ها به نوازندگی بپردازید.
  • در بسیاری از سبک‌های موفق و مطرح امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • با استفاده از امپلی فایر، می‌توانید کنترل بیشتری بر میزان بلندی صدای گیتار خود داشته باشید.

معایب خرید گیتار الکتریک

برای استفاده از آن‌ها نیاز به تهیه لوازم جانبی بسیاری همانند امپلی فایر ها و کابل‌های بسیاری دارید.

خرید گیتار آکوستیک برای مبتدی ها

گیتار های آکوستیک نیز، از محبوب‌ترین سازهایی هستند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. تفاوت اصلی آن‌ها با گیتار های الکتریک، این است که برای دریافت صدایی حجیم و بلند نیز به امپلی‌فایرهای الکتریکی احتیاج ندارید. این گیتار ها بیشتر در سبک‌های کانتری و پاپ استفاده می‌شوند اما آرتیست‌های بسیاری هستند که از این گیتار در سبک‌های راک، بلوز و R&B نیز استفاده کرده‌اند.

شاید برایتان سوال باشد که تفاوت شروع یادگیری بین گیتار های آکوستیک و الکتریک در چیست و در واقع، کدام یک از این گیتار ها برای شخص مبتدی بهتر است؟ نکته اولی که بهتر است بدانید این است که به دلیل این‌که این دو ساز هر دو گیتار هستند، بسیاری از تکنیک های آن‌ها مشترک است و اگر بتوانید یکی از آن‌ها را به راحتی آموزش ببینید، می‌توانید ساز دیگر را نیز به راحتی بنوازید. اما از نظر ما، استفاده از گیتار های الکتریک برای یک مبتدی آسان‌تر خواهد بود. زیرا نک گیتارهای الکتریک کمی باریک تر است و این موضوع باعث می‌شود تا با استفاده از گیتار های الکتریک بتوانید سریع تر پیشرفت کنید.

مزیت های خرید گیتار آکوستیک

  • برای نواختن آن و داشتن صدایی زیبا، نیازی به امپلی فایرهای الکتریکی نخواهید داشت.
  • می‌توانید با تهیه پیکاپ‌ها، این گیتار ها را به امپلی فایر ها و یا کارت صداها متصل کنید.
  • صدای گیتار های آکوستیک عموما صداهایی شفاف است که این موضوع باعث می‌شود تا با استفاده از این ساز ها بتوانید به راحتی به نواختن آکوردها بپردازید.
  • می‌توانید با استفاده از پول امپلی فایر خود برای خرید یک گیتار آکوستیک بهتر استفاده کنید.

معایب خرید گیتار آکوستیک

  • بسیاری از مدل‌های تولیدی، از پیکاپ بهره نمی‌برند. این موضوع باعث می‌شود تا مجبور باشید برای استفاده از این گیتار ها در شرایط گروهی، به خرید پیکاپ و امپلی فایر نیز فکر کنید.
  • صدای آن‌ها در مقایسه با گیتار های الکتریک محدودتر است و در سبک‌های کمتری می‌توانید از این محصول استفاده کنید.
  • برای استفاده از این گیتار ها نیاز دارید تا از سیم‌های قطورتری استفاده کنید که این موضوع باعث می‌شود تا نوازندگی این گیتار برای افراد مبتدی کمی سخت تر باشد.

برخی از گیتار هایی که دارای سایزهای کوچک تری هستند، کیفیت ساخت بالایی ندارند.

آخرین بروزرسانی: 21 مهر 1400 در ساعت 15:03
اشتراک:
برچسب ها
مطالب مرتبط:
    image
    محمدرضا مهر 21, 1400 در 6:30 ب.ظ

    خیلی مطلب مفیدی بود در مورد اینکه گیتار خوب چه نکاتی داره رو هم بفرمایید

    پاسخ
فرم ارسال نظر